Studeren in Nederland

Leuk dat je wilt gaan studeren in Nederland! Om van jouw studie een daverend succes te maken zijn er verschillende zaken van belang.

Vereniging ABC ondersteunt jou als lid van de vereniging hierbij van begin tot eind.

Lid Vereniging abc

Het kiezen van een studie

Bij het maken van een studiekeuze is het belangrijk om te kijken welke studies, welke competenties eisen.

Vereniging ABC is in het bezit van een tool waarmee wij voor onze leden in één oogopslag een complete persoonlijke overzicht kunnen maken.

Vereniging ABC kijkt verder dan een diploma. Mocht jij een studie willen doen en denk jij dat je de juiste competenties in huis hebt. Dan kunnen we ook zonder diploma kijken wat voor jou mogelijk is. Vereniging ABC bereid haar leden voorop de verschillende toelatingstoetsen.

Kom je niet uit of heb je twijfels? Geen paniek! Vereniging ABC helpt haar leden graag!

Buitenlandse diploma

In het bezit van een buitenlandse diploma

De waarde van jouw diploma is afhankelijk van het land waar jij deze diploma hebt behaald. Vereniging ABC kent de selectie procedure van educatieve instanties van binnen en buiten. Wij kennen de waarde van jouw diploma!

Buitenlandse diploma

Geen diploma

Zonder diploma vanuit het buitenland

Dat jij nóg niet in het bezit bent van een diploma, zegt in onze optiek in tegenstelling tot de meeste instanties niets negatiefs over jou. Wij kijken naar de persoon achter het papiertje. Wij helpen onze leden zonder een diploma ook aan een waardige studie.

Geen diploma

Studie discriminatie

Nederlandse diploma maar studie discriminatie

Voor sommige opleidingen geld er een selectieronde. Dit omdat er veel aanmeldingen zijn en niet iedereen kan worden aangenomen. Hierbij kijkt een school gericht naar de persoon die de aanmelding heeft gedaan of wordt er willekeurig geloot. Helaas vindt er nog veel discriminatie plaats op het moment dat er niet willekeurig wordt geloot. Vereniging ABC zorgt ervoor dat haar leden worden ondersteunt en zich optimaal voorbereiden bij de aanmelding voor een selectieronde.

Studie discriminatie

Studie conflict

Tijdens studie ongelijk worden behandeld

Het kan natuurlijk voorkomen dat je in een conflict komt met jouw school. Vereniging ABC ondersteunt haar leden in dergelijke conflicten.

Studie conflict

Word lid van onze gelederen

Wij zijn er voor jou!

“It always seems impossible, until it’s done”